zondag 16 oktober 2011

Promis, juré, craché!

Inmiddels is het op alle sociale media waar ik lid van ben ruimschoots aan de orde geweest, afgelopen zaterdag deed ik met een aantal Nederlandse vrienden mee aan de 10e rallye découverte des vins de la Sainte-Victoire. Zoals de naam al zegt, is de bedoeling van deze jaarlijkse puzzelrit om de wijnen van het gebied Côtes de Provence en meer in het bijzonder die van de Côtes de Provence Sainte-Victoire beter te leren kennen.

Ik had aangeboden de Bob te zijn, die de Fransen Sam noemen. Da’s natuurlijk behoorlijk jammer om alleen maar te mogen luisteren naar de uitleg over hoe al die maandenlang gekoesterde Grenache, Syrah en andere druivensoorten worden omgetoverd in het goddelijke vocht dat wijn heet.  

Ruiken mocht gelukkig wel en proeven eigenlijk ook. Maar daarna wel uitspugen, cracher dus, in de crachoirs die overal stonden opgesteld. Daar moet je wel even aan wennen, en plein public je wijn uitspugen …
Promis, juré, craché : volgend jaar doe ik weer mee, maar dan gewoon onder mijn eigen naam als het kan …

1 opmerking: